reklama

Ako som prežila MARSA

Každá kríza má svoj potenciál. Je to križovatka, cez ktorú môžme prejsť a stať sa viac sami sebou. Aj zradu, bolesť, neúspech, zlyhanie môžeme premeniť na svetlo. Svetlo, ktoré nám umožní lepšie poznať samých seba, našu cestu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Do svojich 40 rokov som žila život popolušky. Okrem jedného jasného okamihu, keď som mala 35 rokov a tak akosi vnútorne som buchla päsťou o stôl a povedala som si, A teraz JA. Teraz si doprajem “viac SLNKA”. Od tej chvíle som sa snažila ísť viac svoju cestu, a nielen slúžiť iným.

Život je výzva. Je potrebné v ňom zvládnuť toľko vecí. Byť dobrou matkou, manželkou, opatrovateľkou, zvládnuť pracovné výzvy…kde je pri tom všetkom trochu miesta pre samú seba? Ak si ho snažíte vytvoriť, či nebodaj vydobyť, začne často kríza.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som ešte v tom krásnom období krízy stredného veku. Milujem túto časť života. A to preto, že už prináša svoje plody, človek je ešte ako tak plný síl, má obrovský potenciál tvorivej energie, začína svoje plody rozdávať. Tejto etape života vládne MARS.V tomto čase si možno obľúbite červenú farbu. Mars vás zabije alebo posilní. Pomôže vám upratať, vyčistiť ako vonku, tak aj vnútri. Ak jeho silu bojovníka správne uchopíte, dokážete “meniť svet”. Stávate sa tvorcami svojich životov. Ale môže vás aj poraziť na dno svojich síl. Jedno dno sa vynára za druhým a nemá to konca. Každý deň znovu a znovu hľadáte svetlo. Ak sa nevzdáte, pride ale odmena hodná Marsu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale popritom aj menopauza u žien- únava často aj bez príčiny, precitlivelosť, rôzne frustrácie. U mužov neistota, ubúdanie síl, ktoré kompenzujú napr. kúpou červeného šporťáku a mladou priateľkou. Je to obdobie zvýšenej nespokojnosti, rozvodov, konfliktov.

Žena sa trápi, lebo sa jej zdá, že medzi ňou a mužom už nie je nič, čo by ich spájalo. Muž už nezvláda tak dobre prácu a nadáva na šéfa.

Niekedy zmeníme rodinu, niekedy prácu, niekedy partnera, niekedy bydlisko, niekedy seba...vďaka Marsu máme väčšiu šancu nájsť svoju najvnútornejšiu podstatu. Získame schopnosť poznať , čo je pravdivé a čo nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chceme, aby sa nápad, či myšlienka premenili na skutok. Nestačí nám už o veciach snívať, spoznávať ich. Chceme, aby sa stali realitou. Naše myšlienky tiež triedime na tie pravé, podstatné a tým venujeme svoju pozornosť a svoje sily. Myšlienky, ktoré sme doteraz poznali a spoznávali, nás vedú k rozhodnejšiemu jednaniu. Človek už vie, ako veci majú byť a je ochotný za ne “bojovať.”

Ale najväčší proces nastáva v našom vnútri. Avšak len vtedy, ak necháme z našej duše vystupovať “nečistoty” pýtajúce si prečistenie. Pristupujú k nám sily, ktoré nás pokúšajú, naša duša sa stane “bojiskom”. V 40 rokoch som riešila svoje sebectvo, vieru, potom trpezlivosť, potom prišli na rad ďalšie cnosti a necnosti, ktoré bolo potrebné vytríbiť. Zažila som mnohé dezilúzie. Máme vtedy dve možnosti- buď budeme navonok nadávať, alebo pokušenia zvládneme a MARS nám pomôže s vnútorným čistením. V boji cností s neresťami. Beda všetkému, čo nie je pravé. To ľahne popolom. Ak využijeme iskru ducha, vnútorne spevnieme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom pride čas, keď človek prestane byť závislý na pochvale, na výsledku svojej práce. Nie je to ľahostajnosť, jeho práca sa stane intenzívnejšou, zvnútornenejšou. Poodstúpi od problémov sveta, uvoľní sa. Prichádza JUPITER.
 

Erika Galanská

Erika Galanská

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Celý môj doterajší život je spojený s deťmi a prírodou. "Potreba prírodna" je moja večná téma. Preto mám prirodzený vzťah k permakultúre, ako k systému, ktorý má rozum a srdce a vychádza z múdrosti prírody. Nie je to len filozofia, ale aj práca rúk. Spojiť hlavu, ruky a srdce v aktivite pre prírodu, pre miesto v ktorom žijem, pre svoju komunitu, to je moja pedagogická metóda, ktorej sa venujem už kopec rokov. Často mi je tak smutnesmiešno z toho, že učím ľudí niečo, čo je úplne prirodzené. Kdesi v hĺbke duše chápem, prečo to tak je a viem, že to treba robiť. A záhrada je miesto, ktoré je nám všetkým veľmi blízke. Sprevádzať deti a rodičov na jedinečnej ceste svojho rozvoja, kde sa učíme cez naše ruky a srdcia, to je niečo, čo robím s radosťou a čo ma každý deň rozvíja a dáva mi nové svetlo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu